Det er os, du møder i butikken
Vi tror på specialbutikkens uafhængighed og personlige profil. Vi vil være et stærkt alternativ til de landsdækkende kæders butikker.
Vi arbejder for et godt tillidsforhold mellem kunde og butik og sikrer gennem videreuddannelse og kurser, at vi står for den højeste faglighed. Vi er uddannede optikere og lever op til lovens krav om en grundig og tilbundsgående synsprøve. Derved får du en brille – eller kontaktlinser – der giver det optimale syn.
Vi sammensætter selv vores sortiment og derfor finder du også briller hos os, du ikke finder andre steder.
Hos os er du sikker på at møde den samme optiker, hver gang du besøger os. Det er nu engang rart at blive betjent af en, der allerede er inde i din sag.
Vi er ikke med i en stor og landsdækkende kæde af brilleforretninger. Vi vil være det lokale alternativ, hvor du altid får den bedst tænkelige rådgivning, og hvor service virkelig kan mærkes.
Som navnet siger, er det i bogstavelig forstand et Hus fyldt med Briller.
Den 1. april 1995 åbnede BrilleHuset dørene i Vænget. Et lille hyggeligt hus med maser af sjæl. Det er gået os godt fra dag ét, så i løbet af få år havde vi ”sprængt rammerne” i Vænget, og flyttede til vores nuværende domicil på Nytorv. Her har vi fået plads til over 1.000 briller, 3 lækre prøverum, spækket med det nyeste specialudstyr
Du bliver altid mødt med et smil af én af vores 6 veluddannede optometrister og optik assistenter.
På gensyn i BrilleHuset
Christian Lind & Joachim Lefolii

Joachim startede som praktikant i Brillehuset tilbage i 2017.
I dag er han uddannet optometrist og overtog butikken i 2023.
Han står for synsprøver – både i butikken og hjemme hos dig.
Fritiden bruger han helst udendørs med sin kæreste Marie og hunden Arthur, som vi alle kender som vores trofaste butikshund.

Mette er uddannet i kontor og butik, siden hen som stilkonsulent. Hun har været i branchen siden 1995 og har i de sidste 20 år, siden 01.06.2006, været en del af ”inventaret” i BrilleHuset. Primært som optik assistent, men holder også styr på regningerne. Mette er for nylig blevet farmor – en ny rolle, hun nyder ved siden af livet i butikken. Når Mette ikke er på job, tager hun og familien ofte op til deres svenske ødegård for at leve ”i ét med naturen”.

Marlene blev færdig som optometrist i 1997, og har, efter en afstikker til Norge, været ansat i BrilleHuset siden 01.01.2007 - 19 år. Her udfylder hun rollen som specialist i kontaktlinser, samsynstræning og naturligvis briller. Marlene nyder fridagene med sine drenge.

Betina er kontoruddannet, men har i de seneste 25 år været frontfigur i BrilleHuset, siden hun blev ansat d. 01.12.2000. Betina er indkøbsansvarlig, kender de fleste af vores kunder og ved derfor hvilke briller vi bør have på hylderne. Betinas special er ”service” som også hendes familie og børnebørn nyder godt af i fritiden.