Brands

A

“Adidas er et tysk firma, der producerer sportsudstyr og diverse ting indenfor sportsmode, særligt kendt for at lave fodtøj, men også bl.a. trøjer og shorts. Adidas er en del af Adidas Group, som også ejer Reebok. Adidas blev i sin tid startet af to brødre, Adolf og Rudolph Dassler, men de blev uvenner, og den ene startede derfor Puma med fokus på modetøj. Forholdet mellem de to firmaer er dog blevet bedre gennem tiden.
Logoet skal forstille et bjerg, som skal betyde at man kan overkomme alt.
Det er vigtgt at man er godt tilpas og i sit rette, når man udøver sport. Uanset om du er på ski, bestiger bjerge eller sejler på floden, kan Adidas klarer de udfordringer du møder på din vej. Med et kalrt udsyn, bliver din præstation meget bedre. “

“Alain Mikli, født Alain Miklitarian, er en fransk-armensk designer af high-end håndlavede briller og accessoires. Siden 1978 har mærket været synonymt med særpræg og provokation takket være dets unikke design og eksklusive farvekombinationer. Mikli selv hævder, at hans brug af farve er inspireret af hans libanesiske armenske rødder. Alain Mikli er en union mellem et kunstværk og et forbrugerprodukt og er en favorit blandt europæiske berømtheder og avantgarde amerikanere.

I 1978 åbnede Mikli sit designstudio i Paris. I 1983 hjalp berømtheder som Elton John med at booste designets anerkendelse ved at bære Miklis produkter. Kanye West havde Alain Mikli solbriller i sin musikvideo, Stronger, som han specifikt anmodede om fra designeren. Denne stil af solbriller er blevet et bredt fænomen, der normalt betegnes som “”shutter shades””. “

B

“Blackfin er den perfekte kombination mellem teknologi og design.

Håndlavet i Italien af den højeste kvalitet af japansk titanium, er hvert stel håndværker fremstillet i en process af 53 produktionsstrin.

Hvert stel er individuel med høj ydeevne, de vejer så lidt som 2,4 g og kombinerer fantastisk styrke, lethed og fleksibilitet.

Oplev alle de funktioner, der gør disse stel helt unikke.

Hvert par Blackfin er helt designet og fremstillet i Italien: Et ret og strategisk valg for at styre alle fremstillingsfaser, for at følge alle detaljer med ekstrem opmærksomhed, for at producere alle komponenter i realtid, så alle er fuldstændigt med på betydningen af ordet “”kvalitet””.”

C

“Carrera er synonymt med pioner design og fremragende kvalitet .
Carrera er et varemærke siden 1956 for folk, der lever efter deres egne regler, og løbende styrker sig og stolt nærmer sig livet, folk der står ud fra mængden.
Hjertet i Carreras enhed er deres vilje til at skubbe grænsen, træde ud af normale konventioner skubbe til det uprøvede og det ukendte. “

Charles Stone New York er pakket med farver. Kollektionen er fuld af toner og nuancer som passer perfekt til dig, der ønsker en unik stil der matcher din person. Til enhver farverig personlighed fås et stel med fed og klart design. Designet er tyndt og fint med subtile retro-elementer, hvilket er i fuld overensstemmelse med de klassiske, kølige og gode kvaliteter, som mange finder synonymt med New Yorks omdømme.

E

F

FLEYE Copenhagen blev grundlagt i 2002 af Annette Estø, Hanne Rosenvold Anderson og Lars Halstrøm. I dag forhandles FLEYE hos udvalgte optikere og i førende mode- og livsstilsbutikker i over 30 lande verden over.
FLEYE Copenhagen er en dansk designvirksomhed med en mission om at skabe briller, der både komplimenterer og understreger den enkelte brugers stil og personlighed.
”Vi arbejder med en filosofi og en æstetik, der er baseret på at opbygge tillid og meningsfulde forhold til mennesker omkring os. I vores design blander vi urbane impulser med klassisk enkelhed.”

G

“GUESS blev grundlagt i 1981 af Marciano-brødrene, som forlod Sydfrankrig i forfølgelse af den amerikanske drøm. Inspireret af en europæisk indflydelse sætter Marciano deres innovative touch på beklædningsindustrien og omdefinerer denim.

Et af deres oprindelige designs var et par stonewashed, slim-fit jeans, 3-zip Marilyn. Bloomingdale’s (stormagasin fra New York, USA) var det første stormagasin til at byde på mærket ved at bestille to dusin jeans. De forsvandt fra hylderne på ingen tid. Dette var begyndelsen på en lang succeshistorie.

Marcianos vision flyttede mærket til nye grænser. GUESS blev et symbol på en ung, sexet og eventyrlystne livsstil.

Gennem årtierne har GUESS inviteret folk til at drømme med sine ikoniske og tidløse reklamekampagner og forvandlet ukendte ansigter til berømte modeller, herunder Claudia Schiffer, Carre Otis, Eva Herzigova, Anna Nicole Smith, Laetitia Casta, Carla Bruni og Naomi Campbell.

I dag er GUESS et globalt livsstilsmærke med et komplet udvalg af beklædning og tilbehør, 19 licenspartnere og 1.705 butikker i over 80 lande.”

H

“Havaianas er brasilianske flip-flop sandaler og tilbehør. Havaianas blev skabt i 1962. Det tilhører Alpargatas, en af verdens største sko virksomheder. Mærket og dets produkter er til stede i mere end 80 lande.
Havaianas er ungt, sporty og frisk. “

J

“Jimmy Choo, et ikon af tilbehør, som er placeret i toppen af markedet med kollektioner af metal og acetat.

Jimmy Choo er en malaysisk født modedesigner, som har base i London. Han er bedst kendt for at grundlægge mærket Jimmy Choo Ltd, sammen med Tamara Mellon, mærket er kendt for håndlavede sko til kvinder.
Skoene er blevet gjort kendte af bl.a. Prinsesse Diana samt serien Sex and the City, hvor hovedpersonen Carrie, i et afsnit udbryder den berømte replik: “”I’ve lost my Choo
– Choos sko er meget eksklusive og ses ofte båret af kendte og berømte.

Det innovative design fremhæver den karakteristiske Jimmy Choo-stil med lyse farver og luksuriøs design, der minder om mærkets accessories.”

L

M

“Marc Jacobs er et mærke der er placeret i high-end luksusmarkedet. Marc Jacobs briller kollektionen, er karakteriseret ved sofistikerede og lidt retro former, og er kendetegnet ved sin eksklusive og glamourøse stil.

Marc Jacobs giver indtryk af en diskret kollektion, der dog skaber et raffineret billede, forstærket ved brug af materialer af høj kvalitet med upåklagelig opmærksomhed på detaljer.

Produkterne er rettet mod kvinder i alderen 25 til 45 år, der ønsker at sætte sin egen identitet og personlighed.”

“Maui Jim er solbriller i særklasse

Maui Jim blev startet i 1980 og er nu en amerikansk baseret producent af solbriller, der holder til i byen Peoria i Illinois og sælges og markedsføres i hele verden. Firmaet blev grundlagt som et meget lille firma på et hotel på Hawaii, men ekspanderede kraftigt, og bliver opkøbt af RLI Vision, der fastholdt både visionen og produktkvaliteten. Navnet “”Maui Jim”” stammer fra navnet på en papegøje, der tilhører en af grundlæggerne. Den fungerer stadig som virksomhedens maskot og logo.

Kendetegnende for Maui Jim er UV beskyttelsen, den effektive polarisering og måden at fremhæve kontraster på. Det er alt sammen egenskaber, der kan tilskrives oprindelsen på en stillehavsø. Her var fyldt med surfere og solelskere, så markedet var stort og Maui Jim lykkedes virkelig med at skabe solbriller med glas, der kunne opfylde alle de krav en surfer kunne stille til et par solbriller.

I dag fås Maui Jim i et utal af smarte og funktionelle stel med en lang række overflader og farver, med hver deres særlige fordele og egenskaber. Langt de fleste Maui Jim briller fremstilles med styrke præcist efter synsprøvens resultater, så med Maui Jim får man den perfekte brille, der passer både til ens syn og ens behov. I 1999 kom Maui Jim på Forbes Magazines liste over 110 ting, der er hver en penny værd.

Solbriller i særklasse
– PolarizedPlus2 glas, fjerner 99,9% af det blændende lys
– Blokerer 100% for skadeligt UV-lys
– Farveforbedrene glas, øger kontrasten og farverne
– Blokerer for generende reflekser fra bagsiden af solglasset
– Vand og smuds afvisende overflade
– Optiske glas, sikre dig et helt klart syn uden forvrængninger QA”

N

“nine er designet i Danmark og håndlavet af dygtige japanske håndværkere. Lige siden de første skridt blev taget i 2010 har nine brillerne været en linje af ultra-lette titaniumbriller uden overflødige detaljer.

Vægten på stellet, uanset form, farve og materiale har altid været lige omkring 9 gram. Derfor hedder brandet nine.
I dag tilbyder nine, 7 elegante kollektioner.
I den tredje kollektion introducerede nine et lettere materiale – transparent polyamid – som i samarbejde med titanium åbnede en ny verden med spændende designmuligheder.
I den femte kollektion kom det letteste nine stel nogensinde; nine five – vejer mindre end 5 gram.
Den syvende og nyeste kollektion, nine origin, hylder de japanske håndværkere og dyderne i japansk håndværk.”

“NPS tilbyder et stort sortiment indenfor skærmbriller i metal og acetat til en fornuftig pris. På trods af den lave pris har man prioriteret acetat inden plastindsprøjtning for at holde den bedst mulige kvalitet på hele kollektionen. Metalrammerne er alle med flex.
Kollektionen er en god blanding af trendy modeller, blandet med mere klassiske former. “

Ö

“Öga kom til verden under Marius Morel i 1997. Öga er skandinavisk design, arkitektoniske linjer med en raffineret profil for mænd:

Oplev Öga, det perfekte match mellem originalitet, sobre linjer og pålidelighed.

Öga er designet i overensstemmelse med forskrifterne i skandinavisk design: her er intet overflødigt!
Hver detalje har betydning for rammen!

Som noget helt særligt fås denne serie med et træ stel, som er udviklet i samarbejde med snedkere med ekspertise i juratiden (Jura, geologisk periode for ca. 206-142 mio. år siden – dengang der var dinosauruser til).”

Ø

“Ørgreen er premium designerbriller i avancerede materialer, kendt for sin signatur stil og innovative farvekombinationer. Grundlagt i København i 1997, er deres mål at designe stærke og tidløse stel for kvalitetsbevidste individer over hele verden.
Ørgreens kollektion indeholder briller og solbriller, fremstillet i titanium og beta-titanium: ædle metaller i en fremragende kvalitet designet til at forblive. Kollektionerne er designet og udviklet i Danmark og lavet i hånden i Japan, kendt og respekteret for høje standarder og uigenkaldelig kvalitet. Individuelt udformet med mere end 100 processer, kan hvert stel tage op til seks måneder for at opnå sin hang til perfektion.
Ørgreen Optics er bedst dansk design. De værdier og standarder, der blev fastsat i 50’erne og 60’erne af internationalt anerkendte designere som Arne Jacobsen og Louis Poulsen – innovation, kvalitet, minimalisme og rene linjer – findes i alle Ørgreens stel – dog med et Ørgreen twist, der består af unikke detaljer og subtile hånd, inspireret af gadekultur, ekstremsport og klassiske biler.
Ørgreen æstetik er legende, dynamisk og undertiden provokerende, men aldrig arrogant. Det handler om at trække på traditioner, vovede at udfordre dem og sætte en ny dagsorden. I stedet for at bygge videre på flygtige trends, er Ørgreens unikke stil og linjer genkendelige og vil altid forblive konsekvente gennem deres designs, som er tidløse og årstidløse, men aldrig uden historie.”

R

“Ray-Ban er et solbrille- og brillefirma, som blev startet i 1937 af det amerikanske firma Bausch & Lomb.

Mærket er bedst kendt for deres Wayfarer og Aviator linjer af solbriller.

I 1929 samarbejde US Army Air Corps, oberst, John A. MacCready med medicinalfirmaet Bauch & Lomb for at udvikle en brille til flyvevåbnet, så piloterne ikke blev distraheret af himlens blå og hvide nuancer.

Nærmere bestemt var MacCready bekymret for, hvordan piloternes briller ville dugge og dermed reducere synligheden i høj højde. Prototypen, der blev oprettet i 1936 og kendt som ‘Anti-Glare’, havde plastrammer og grønne linser, der kunne skære blændingen uden at forringe udsynet. I 1938 tilføjede de slagfaste linser til stellet. Solbrillerne blev omdesignet med en metalramme det følgende år og patenteret som Ray-Ban Aviator. Ifølge BBC brugte brillerne Kalichrome linser, designet til at skærpe detaljer og minimere uklarhed ved at filtrere blåt lys fra, hvilket gør dem ideelle til tågeforhold.

Ray-Bans mest populære solbriller er Wayfarer- og Aviator-modellerne. I 1965 kom Olympian I og II til og de blev meget populære, da Peter Fonda bar dem i 1969-filmen Easy Rider.

I 1987 producerede Ray-Ban en specialudgave af General, som lignede de originale Aviators, der blev brugt af General Douglas MacArthur under Anden Verdenskrig. “

“Rodenstock har været ‘synets pioner siden 1877’.
Som producent af brilleglas og brillestel, ser de på synet i alle dets enkeltheder og har udviklet mesterværker af præcision i funktion, materiale og design i næsten 140 år.
Kun Rodenstock fremstiller både brilleglas og brillestel. Det giver åbenlyse fordele: En individuelt afstemt kombination af et perfekt design og premium-materialer. En sammensmeltning af erfaring og innovation, af tidløse moderne former og en rigtig god funktionalitet. “

S

“Silhuet – Ikonisk Briller lavet i Østrig – Siden 1964.
Enestående æstetik opstår ofte fra kombinationen af to tilsyneladende modsatte poler. Silhouettebriller har altid lykkes i at mestre denne kunst: At opnå uovertruffen lethed gennem indre styrke. At forblive tro mod sig selv og konstant sætte nye impulser. At skabe tidløst design, der også opfylder ånden i alderen.
I Østrig har de en lang tradition for at producere klassiske og innovative briller, der går helt tilbage til 1964. Produktionsfilosofien – med håndværk og vægt på manuelt arbejde – det ligner en hytteindustri. Resultatet er enestående briller, der vil glæde og overraske dig med hensyn til dets innovation. Fremragende design og materialer af høj kvalitet skaber klarhed om designet, der udtrykker individualiteten hos de mennesker, der bærer dem.”

“Starck Eyes tager sin afsæt i den menneskelige krop. Den unikke Starck Eyes kollektion fejrer det minimalisme og innovation gennem en eksklusiv teknologisk revolution, Biolink®.
Hjertebarnet for Starck Eyes er den patenterede Biolink®, et skrueløst hængsel, der er modelleret efter det menneskelige kraveben, hvilket giver en fuld 360-graders bevægelse for øget komfort og holdbarhed – biomekanik til tjeneste for synet.”

T

“Thomsen Eyewear-mærket blev grundlagt af Morten Thomsen, der har mere end ti års erfaring indenfor detailhandel, engros og design indenfor brillebranchen.
Med rødder i dansk og skandinavisk designtradition værdsætter Morten Thomsen godt håndværk og er inspireret af form, funktionalitet, æstetik og enkelhed.
“”Vi kombinerer klassiske stilarter med fortolkninger af det moderne look for at skabe udtryksfulde stel med rene og enkle linjer.”” – Morten Thomsen.
Kernen i Thomsen Eyewear består af fem dimensioner, som udformningen af hvert stel skal tilfredsstille:
Høj Kvalitet
Komfortabel at bære
Lette og kraftige
Farve karakter
Unikt design”

“Tom Carlyle Ford er manden bag brandet Tom Ford. Tom Ford er en amerikansk mode designer, filmdirektør, manusforfatter og filmproducent. Han lancerede sit eponyms luksusmærke i 2006, idet han tidligere havde fungeret som den kreative direktør hos Gucci og Yves Saint Laurent.

Tom Ford er vinder af talrige designpriser, hans opstigning i modeverdenen begyndte i 1994, da han blev kreativ direktør for Gucci. Ikke alene ændrede han dramatisk billedet af det legendariske modehus, han ledede også virksomheden til en hidtil uset succes med hans visionære indsigt i, hvad den moderne forbruger ønsker. Hans innovative og provokerende designs sætter tonen til en helt ny retning i luksusprodukter. I 2000 tog Ford også kreativ kontrol over Yves Saint Laurent, et Gucci Group brand, der genoplivede det med sin varemærke kombination af sensualitet og mystik.

I april 2005, et år efter han havde forladt Gucci Group, meddelte han oprettelsen af Tom Ford brandet. En skønhed- og en brillekollektion blev lanceret i 2005 og 2006. i april 2007 åbnede den første betjente butik i New York sammenfaldende med debut af signaturen TOM FORD Menswear og Accessory Collection.

I februar 2011 blev TOM FORD Womenswear Collection introduceret til kunder over hele verden. En stærk vision af moderne feminin glamour, det smukt konstruerede hverdags og aftentøj giver kvinder i alle aldre mulighed for at forstærke deres individualitet og præsentere deres mest glamourøse selv til verden. I september 2011 introducerede TOM FORD sin første Cosmetics Collection, et komplet udvalg af farver og hudbehandlinger.

I dag er der i alt 64 Tom Ford butikker verden over. De mest berømte er butikkerne i Beverly Hills, London, Milano, Tokyo, Las Vegas, Sydney, Dubai, Beirut, Zürich og Rusland.”

W

“I 1996 oprettede Robert Morris, William Morris London – et selvstændigt firma med et meget engelsk mærke. Målet var at tilbyde designerbriller til alle, der giver fremragende originale designs, der løbende udvikler sig.
Sammen med den kærlighed og stolthed, der går ud på at skabe stel, er det samme niveau af hårdt arbejde, dedikation og personlig service, at hvert medlem af William Morris London-teamet stræber efter at give deres kunder dagligt.
Fra en ydmyge begyndelse til hvad der i dag er et succesfuldt globalt brand, anvender William Morris London personale, agenter og distributører over hele verden.
Efterhånden som markedet er vokset, så har kollektionerne, designene, salgsstedet og alt andet fulgt med. For William Morris London, er det vigtigt at deres filosofi og mærkeattributter forbliver så stærk som de var det for alle disse år siden. I en virksomhedsmættet verden er det “”familiens”” værdier, der adskiller dem fra ‘de andre’ og det er blndt andet dét deres kunder sætter pris på.”